Esküvői koordinátor vagy ceremóniamester?
Fontosnak tartom elmondani, hogy minden kollégám munkáját tisztelem és elismerem. Úgy gondolom mindenki a maga területén igyekszik a maximumot hozzátenni ahhoz, hogy a nagy napon minden tökéletes legyen.
Nehéz lenne pár konkrét dolgot felsorolni miben más az esküvői koordinátor és a ceremóniamester hiszen sokszor még két ceremóniamester között is óriási különbség van.
Különböző személyiségek és stílusok
Én úgy fogalmaznám meg az általam leginkább fontosnak tartott különbséget, hogy az esküvői koordinátornak más a stílusa és a személyisége és ez érvényesül az esküvő lebonyolítása során is.
Azt nem állítanám, hogy minden ceremóniamester vagy vőfély harsány, vagy éppen mindegyik ugyanazokat a technikákat alkalmazza az érdeklődés fenntartása érdekében (játékok, felvezetők), de mégis egyre nagyobb az igény arra, hogy a ceremóniamester és vőfély mellett legyen lehetőség egy másik irányt választani a pároknak, az esküvői koordinátort, akik egy kellemes személyiségű és megjelenésű, visszafogottabb stílusú konferanszié stílusban fogja össze és bonyolítja le az esküvőt.
Úgy gondolom, hogy a választásnál a legfontosabb, hogy a felkért szolgáltató jól alkalmazkodjon a pár személyiségéhez és az esküvő stílusához.
Esküvői koordinátor feladata
A legtöbb pár fontosnak tartja, hogy az esküvő napján legyen mellettük valaki, akire rábízhatják az esküvő lebonyolítását, aki koordinálja az eseményeket és figyelmet fordít rájuk és a vendégekre.
Ha nem szeretnétek esküvőszervezőt felkérni és magatok választjátok ki a számotokra legszimpatikusabb szolgáltatókat, de szeretnétek, hogy aznap valakire rá bízhassátok magatokat, esküvői koordinátorként ebben segíthetek Nektek.
Így a Nagy Napon nem szükséges a forgatókönyvvel foglalkoznotok, élvezhetitek vendégeitek társaságát, én ellátom a háttérmunkát, figyelek vendégeitekre, összehangolom a szolgáltatók munkáját, megoldom a felmerülő problémákat.
Modern esküvők
Mindig változnak a kedvelt irányzatok, nincs ez másként az esküvők terén sem.
Régen sokkal több nagy létszámú esküvőt tartottak, és nem is volt a vőfélyen kívül más személy, aki levezényelte volna az egész esküvőt.
Ma már egyre több modern esküvő van, változtak az igények így nem is csoda, hogy a vőfély mellett igény lett a ceremóniamesterek munkájára, és az sem, hogy egyre több az igény arra, hogy ezt a feladatot az esküvői koordinátor lássa el.
Nagyon sok gyönyörű esküvői szertartást volt szerencsém megvalósítani már az évek során (magyar-angol nyelven is), és egyre több párom kért fel arra, hogy vállaljak ceremóniamesteri feladatokat esküvőjükön.
Én ezt sosem vállaltam el, érvelve azzal, hogy az én személyiségem és hitelességem szertartásvezetőként nem passzol össze a CM stílusára jellemző személyiségjegyekkel.
És aztán egyre több pár keresett meg azzal, hogy nem szeretnének ceremóniamestert az esküvőjükön, és a köztünk lévő szimpátiára és egyéb fontos igényük miatt arra kértek, hogy esküvői koordinátorként segítsem őket a szertartásvezetői feladataim mellett, mert nem szeretnének mást hívni, és pont olyan elképzeléseik vannak az esküvőjük levezetése kapcsán, ami az én személyiségemhez, értékrendemhez és előadásmódomhoz is passzol.
Így történt, hogy először vállaltam el tavaly a szertartásvezetés mellett, hogy esküvői koordinátorként is segítettem a nekem bizalmat szavazó páromat, és azóta több felkérést is kaptam erre a megtisztelő feladatra.
Külföldi vendégek az esküvőn | Magyar-angol nyelvű esküvői koordinátor
Szintén gyakori ma már, hogy a pár egyik tagja külföldi állampolgár, csak úgy, mint a vendégek egy része. Ilyenkor fontos, hogy angolul is beszélő esküvői koordinátorra bízzátok esküvőtök lebonyolítást.
Rám ebben is számíthattok. :-)
Minden párnak azt kívánom, találja meg a számára legmegfelelőbb szolgáltatót a Nagy Napjára, aki mindenben támogatni fogja őket, és jelenlétével és munkájával is emeli az esküvő színvonalát. :-)
További kérdéseid lennének? Keress bizalommal és kérj árajánlatot!
Olvasd el a témában az Én, mint esküvői koordinátor írásomat is. :-)